17 Haziran 2014 Salı

istemek başarmanın...

Fake görünen başarı hikayelerini sevmiyorum. İnsanda yetersizlik ve umudunu yitirme duyguları uyandırıyor, tavrım net. "Bilmemkaç yılında bir hobi olarak yazmaya başladığı blogu daha sonradan tam zamanlı bir işe dönüştü..." Şu cümledeki uyuzluğa başka hiçbir yerde tanık olmadığıma yemin edebilirim. "Sırt çantasını" alıp cebinde bir kuruş olmadan Avrupa'yı gezenler, hacimli sarı saçlarını savura savura ve pahalı ayakkabılarıyla "stajyerken az mı fotokopi çektim ehemehe" diyenler, hepimizin yaptığı öğrenciyken ders verme işini profesyonel hayata giriş için ufak ama sağlam bir adım gibi göstermeye çalışanlar.. Aynı zamanda bu hikayeleri okurken beyinlerinin içindeki klişeleri saptama lobunun (bilgisizlik) ışığı yanmayanlar, ben de yapabilirim!!!! dedikten 15 dk sonra bir çay koyup dizi izleyenler..

Geçen Temmuz'dan bu yana biri iş, diğerleri tamamen aylaklık amaçlı 6 ülke gezdim, yarın 7.ciye gitmek üzere yola çıkıyorum. Diyeceğim o ki örneğin, "meeeeeeeeh çantama sweatshirt'ümü attım gittim" diyenlere asla inanmayın, moral bozmaya gerek yok. O üzerinde masum bir geyik görünen siyah sweatshirt ya Givenchy'nin yeni sezonundandır ya da giyen kişi 15 gün önceden ticari sicil belgesi, vergi levhası fotokopisi, o ülkeden döneceğine and içme, söz verme, allah kuran çarpma belgelerini toplamış, vizesini almış, bankamatiğe gidip TL'sini 2,80 küsür kurdan Euro'ya çevirmiş, pasaport kuyruğundan önce "bi tane yurtdışı çıkış harcı alabilir miyim lütfeeen?" demiştir. Çantaya tişört tıkıp gittiğini söylemenin çok daha cool ve umursamaz göründüğünün farkındayım ama işler öyle değil. Arada asilikle uzaktan yakından ilgisi olmayan bir sürü detay var, trafik falan var, öğlen acıkıp neyse şurdan bi sandviç yiyim sonra hallederim demek var, tam online check-in yaparken internetin kopması var. Var da var.

Başarı hikayelerini giriş ve sonuçtan ibaret sananlara selam olsun, arada koskoca bir paragraf olan gelişmeyi atladınız.
Şimdi izninizle Yunanistan'a gitmeden önce alınması gereken çıktılar, sığdırılması gereken bir plaj havlusu ve koyulması gereken bir out of office mesajıyla ilgilenmeliyim.

αντίο!




Hiç yorum yok: